01 July 2011

Gaudeamus

Selle aasta jaanipäev tuli mul teisiti. Algas Eestis, lõppes Leedus. Leedukate korraldada oli Baltimaade üliõpilaste laulu- ja tantsupidu Gaudeamus. Kes seda teab, miks nad just sellised kuupäevad valisid, nagu 23.-26.06, kas seetõttu, et siis olid nagunii kõigil vabad päevad (lätlastel on see kindlasti püha, leedukate kohta ma täpselt ei teagi) või midagi muud. Oli kuulda, et paljud loobusid tulemast, et jaanipäev siiski kodus veeta, teised jällegi olid rõõmsad, et ei pidanud töölt end ära nihverdama. Mina kuulun sinna teise kategooriasse :)

Minek-tulek oli öösel bussiga ja 2 ööd olime kohapeal. Üldine korraldus nägi ette ööbimise jäähalli põrandal, meie koor aga valis omafinantseeringul ööbimise hotellis. Eriti tagantjärele olen otsusega mitte jäähalli minna väga rahul. Melu, mis sellistes suurtes ööbimispaikades tekkib, on ühtpidi väga tore ja sõpru-tuttavaid on palju, mis on samuti väga tore, meie eeliseks aga oli see, et olime laulmispaikadel lähedal, kuskile polnud jalgsi pikk maa minna ja kui otsustasid öösel, et nüüd aitab melust ja lähen magama, siis said seda rahus teha. Mulle, kui "noorele" emale, kes kodus nagunii peab sageli öösiti mitu korda ärkama, oli see äärmiselt meeltmööda :D

Galakontsert meeldis mulle väga. Kõige toredam tantsuprogramm oli minu meelest leedukatel. Laululine pool meeldis mulle kõige rohkem meie oma, kuigi kuidas teistel seda kuulata oli, ei oska ette kujutada. Meie laulsime Loomiselugu (ja tantsijad tantsisid Loomiselugu). Loodetavasti ilmub sellest kunagi kas Gaudeka kodukale või kuskile mujale ka salvestus, tahaks näha, kuidas oli tervik (laulmise ajal ei saanud tantsijaid hästi vaadata). Lõppu lisan kaks meeleolukat pilti, üks leedukate viimasest peaproovist, kus tantsijatel olid rahvariided selajs "osaliselt" ja teise rongkäigust, mis leidis aset kahel pool jõge.
 

No comments: