02 July 2011

Mõtteid uueks aastaks

Kuigi aiahooaeg alles hakkab täismõõtmeid võtma (saak hakkab valmima), on paslik kirja panna tähelepanekuid uueks aastaks. Olen siin pead vaevanud, et mida küll peaks püsilillepeenrasse istutama, et peale iiriste õitsemsie lõppu ja päevaliiliate õitsemise algust peenar õitest tühi poleks, nagu hetkel. Üks variant on aedrukkililled ja/ või saialilled, need õitsevad mul just praegu, aga mitte selles peenras :P. Nendega on ka see hea asi, et nad külvavad end järgnevaks aastaks ise ja on juba väikeste taimedena äratuntavad, et ka esimeste rohimistega ei kisu neid välja.

Teine mõte, mis mul tuli vaadates oma amplililli, oli see, et kõrge jalaga amplisse sai tänavu 6 lobeeliat ja 1 leeksalvei. Lobeelia on väga ilus, aga võiks vaheldumisi valgega olla, seega järgmisel aastal võiks proovida sinna potti 4 lobeeliat ja 3 bacopat (mis mul sel aastal kahjuks üles ei tulnud). Ka petuuniapottides võiks tumeroosa vahel valge olla, kas siis bacopa või valge petuunia ...

Täna korrastasin kasvuhoonet - rookisin (st eemaldasin kasvud), rohisin, korjasin kurgid ja kõige lõpuks ka kastsin. Tulemus sai ilus :) Preemiaks 3-liitrine purgitäis värskeid soolahapukurke. Oma kurke sööme alates juuni keskpaigast, aga siiani pole  nii palju üle jäänud, et soola visata, täna jäi :) Homme maitseme :)










Samuti jõudsid täna pajaroa sisse esimesed oma paprikad, mis olid kasvuhoones kenasti oranžiks värvunud ning suvikõrvitsad, mis polnud esimene korje (osad olen juba jõudnud teistele laiali jagada). Kahe rea vahekäik on mul kasvuhoones rohtu kasvanud, seal peaks peenrakate olema, mis otseloomulikult ka olemas on, aga keegi pole maha laotanud... paraku :)

Täna sai kööki ette ka terrassiukse sääsevõrk. Kuna uksele aknavõrku hästi kasutada ei saa (vaja ju läbi käia), oli tükk tegemist, et sobivat leida. Aga kui mu mees midagi ette võtab, siis ta ka leiab. Selline ta nüüd siis on, nagu metalne lükanduks. Hea on see, et lapsed seda hästi lahti ei saa, peavad maja eest käima ja ongi parem, siis tassitakse liiva ja murupuru vaid ühest uksest sisse, mitte kahest :D. Võrk kinnitub magnetiga paremale poole ja kui ees pole, siis on vasakul pool.

No comments: