31 May 2008

Maasikad


Eile avastasin oma suureks üllatuseks, et maasikad on õitsema läinud. Kuna mu "maasikapõld" ei asu veel peenramaal, vaid eemal tiigi ääres (eelmisel aastal rajatud, siis ei saanud maja ümber ju veel miskti teha), siis ma sinna eriti sageli ei sattu.
Mul oli täiesti hea plaan, et istutan uued maasikad, mille eelmisel aastal vanadel taimedel kasvatada lasin, järgmisel nädalavahetusel, kui mul ema siin on. Et siis lastel (vennalapsed peaks ka meile külla tulema) seltsis segasem mängida ja meil hea koos toimetada. Mäletan eelmisest aastast, et istutasime ämma juures maasikaid jaanipäeval ja siis nad õitsesid. Kas tõesti saab olla, et aasta on nii erinev, et maasikate õitsemises on ligi kuuajane vahe? Või mäletan ma valesti? Ämm ja äi ei ela ka Põhja-Eestis, et see seletaks nii hilist õitsemist, vaid veelgi rohkem lõunas kui me ise...
No igatahes mõtlesin oma maasikate vahel kõndides, et ei taha kuidagi riskida võimalusega, et noored maasikad oma saagi maha viskavad, kuna neid on keset õitsemist istutatud. Ise ka imestan, et neil nii palju õisi on. Seega otsustasin istutamise suvesse edasi lükata, aega, kui saak on koristatud. See annab võimaluse ka mõneks ajaks kaevamisest viilida :) Mitte et mulle kaevamine ei meeldiks, aga eks seda ole juba tehtud kah!
Aga kuna mu plaan sisaldas ka mõtet, et rohin peenrad koos uute taimede eemaldamisega, siis see asi läks nüüd vett vedama. Täna käisin ja eemaldasin peenardelt suuremad võililled ja täitsa hea sai. Nüüd jääme maasikaid ootama :)
Aa, tomateid istutasin eile keset kõige palavamat päikest, kell 12 päeval. Aga mul pole harilikult aega õhtul enam väljas käia, sellepärast tuligi eirata kõige elementaarsemaid istutamisreegleid. Ja tegelikult, kuna nad ju peavad olude sunnil õues kasvama, siis tõttöelda ei juhtunud nendega mitte midagi, isegi lehti ei lasknud longu.
Lilli istutasin ka - terve pika rea tageeteseid. Loodan, et nad kasvavad jõudsalt ja lähevad varsti õitsema ka. See oleks armas.
Esimene "kahju" on ka sündinud. Kirke, mu väike suur abiline, rohis veerad salatipeenrast salatist täiesti puhtaks. Et kui teed, tee korralikult, eksju :)

No comments: