07 October 2009

Väike vahepala

Viimase kuu jooksul on mind tabanud kaks äärmiselt kummastavat seika.
Esimene neist oli kuskil septembri teises pooles. Kell oli nii 16 paiku ja aeg Kirkele lasteaeda järele minna. Avastasin, et taaskord on käru autoga linna sõitnud (käru ei ole mitte Kirke, vaid Grete jaoks vaja :P). Õnneks tol päeval oli vend mul just külas ja hakkas koju sättima, seega oli nõus mind lasteaeda viima ja koju tooma. Hakkame siis lapsi riidesse panema. Vaatasin mina köögist õue ja hõikasin vennale, et vähemalt ilus ilm on. Vend vastas, et kuidas, vihma ju sajab (tema pani oma poega esikus riidesse)? Ma et, ei saja ju, päike paistab. Lähen siis ma esikusse ja sajabki! Kõnnin tagasi kööki - päike paistab. Siis läksin Kirke tuppa, mille aken avaneb maja otsa. Ja nii oligi - vihma piir jooksis poole maja pealt - maja ees sadas, maja taga mitte. Täitsa uskumatu! Seni, kuni end kokku saime pakitud, oli ka sadu läbi ja elutoa aknast paistis metsa kohal kaunis topeltvikeraar. Sel sügisel olen ma üldse väga palju vikerkaart näinud, pidevalt sajab läbi vihma :)
Ja teine tol hetkel mulle arusaamatu seik tabas mind eile. Nimelt, hakkasin meile Gretega lõunaks putru keetma. Vesi oli kohe keema minemas, lisasin soola-suhkru ja mõtlesin, et panen ka helbed ära sisse, et nagunii läheb kohe keema. Toimetasin ja vaatan, et mis jama, ikka ei kee veel. Kuidas nii? Ometi on näiliselt kõik korras, nuppude juures on näha, et pliidiplaat töötab max võimsusel. Proovisin siis selle kohal olevat "auku". Näiliselt on jälle kõik korras, nagu plaat töötaks max võimsusel, ometi ei lähe soojakski. Ma ei tea, kust mul tuli mõte ka parempoolset plaati proovida ja nii kummaline kui see ka pole, see töötas ja mitte ainult näiliselt, vaid läks punaseks ja sain oma pudru lõpuni keeta. Mõne aja pärast aga läks elekter ära (meil hakkab siis valvesüsteem piiksuma). Tagantjärele tarkus on see, et ilmselt kadus mingi faas enne ära, kui mingi teine faas, et pool pliiti töötab ühe faasi pealt ja pool teise pealt. Kui elekter tagasi tuli (näiliselt), siis asi jätkus, nt pooltes köögi pistikutes oli elekter ja pooltes mitte, samuti nt vannitoas ei olnud, aga koridoris oli elekter. Kella viieks said õnneks kõik faasid jälle töökorda.

PS! Eile said roosid lõigatud. Nüüd on nad nagu rootsud :P EKs kui "ekspert" (loe: sõbranna) jälle külla tuleb, näitan ette ja vajadusel teeb ta mõned korrektuurid.

No comments: