24 April 2016

Kümne päeva tegemised

Ei ole just ootamatu, et kevadel ikka tegemisi jagub. 15. aprillil vedasin kasuvhoonesse karastuma oma veebruaris külvatud tomatid, mis tuulekoja aknalaual vaikselt õitsema sättisid. Selle tarvis tõstsin juba kasvuhoones kasvanud daaliad lavatsi "alumisele korrusele" ja tomatid läksid üles, kuna need olid tarvis ka ajutiste nööridega  üles siduda. Nii nad seal nüüdseks juba rohkem kui nädalakese karastunud on ja kuna oli jahe nädal, siis nii nagu kahekordne katteloor neile ümber sai, nii see seal ka püsis, ka päeval ma loori lahti ei võtnud. Alles eile, laupäeval, võtsin niipalju lahti, et uuesti kasta ja siis jälle kinni tagasi, kuna lubas öökülma ja tuli ka. Loodetavasti uue nädala ilmateade peab paika ja saame taas üle 10-kraadist sooja näha ja öökülmad võiks ju ka lõppeda.
Nädala alguses külastasin esimest korda Aiasõbra aiandit või ma ei teagi, kuidas peaks seda nimetama. Puukool? Igatahes leidsin nende netipoest valge päevaliilia, mida ma juba ammu otsinud olen, aga mida vähe liigub. Sealne inimene ütles, et jah, seda eriti ei paljundata, sest inimised soovivad peamiselt igasugu värvilisi isendeid. Täitsa mõistan neid, aga mu kahe roosa vahele sobis just valge :) Ja kuna sinna juba nagunii ise järele sõitsin, siis vedasin koju veel ka 4 erinevat topeltnartissi, mille eile ka ära istutasin. Ühe kasvamaminemisse (Obdam) mul kahjuks usku pole, kuna selle juured olid millegipärast elutud. Kas oli külma saanud või muu häda, seda ma ei tea. Maha ma ta küll panin. Nüüd on mul siis sellised "sordinartsissid": Replete, Tahiti , Dick Wilden ja Obdam.
Lisaks neile mahtusid ostukorvi veel aed-lõosilm ja üks kollane trompetliilia sibul.

Rääkides liiliatest, siis eile just korrastasin liiliapeenart. Selles olid jõhkrad mügri uuristatud augud, mistõttu ma kaldun arvama, et ülearu palju võrseid mul sealt üles ei tule. Mõned ikka on õnneks näha, aga kuna ma eriti lootusrikas pole, siis said lisaks eelpoolnimetatud kollasele koju veetud veel kahed erinevad roosad ja kõik nad pottidesse ette kasvama pandud, et  mai keskel või teises pooles, kui kahjud on selgelt näha, on asendustaimed kohe "varnast" võtta.

Kolmapäevane rahe
 Kolmapäeval said lõpuks roosipeenar ja maasikapüramiid oma väetised ning ka võõrasemad roosipeenrasse. Aega läks, aga asja sai.

Reedel istutasime Karmeniga märtsis külvatud tomateid suurematesse pottidesse ning pikeerisime kurke, mis lähevad kasvuhoonesse. Õuekurgid said ka külvatud, aga need alles tulevad üles. Karmen saigi juba tervelt 4 päeva lasteaias käia, kui reedel ärkas silmas mäda. Nii ta siis jälle kodus oli. Tema aga on selline vahva asjataja ja kuigi töötempo on temaga koos veidi pidurdunud, siis päris tegemata tema pärast miskit ei jää.
Taimed ja saapad :D
Maaharimiseni pole me veel jõudnud, õigemini abikaasal pole mahti olnud. Seda tööd ma ise ei tee. Küll aga leppisime kokku, et kas kolmapäeval või neljapäeval see töö ära teha tuleb, et ma mai alguses ikka külvama saaks hakata :)

No comments: