09 June 2014

Suured plaanid

Olen sihiks võtnud sel suvel uuendada ja ümber kujundada oma püsilillepeenrad. Esmalt tuleb tulbid järgemööda üles kaevata, nii, kuidas pealsed kaduma hakkavad. Tegelikult osad ongi juba täiesti kollased ja osad on juba ka üles kaevatud. Ülejäänutega loodan jõuda homme tegeleda. Suuremaks müttamiseks läheb aga juuli alguses, kui iiriste õitsemisest on piisavalt aega möödas ja saab hakata neid üles kaevama (ja hõredamalt tagasi panema). Täna tegin juba väikest eeltööd. Nimelt märkisin lõngadega ära erinevad sordid. Varsti, kui õied kaovad, pole vaid lehtede järgi võimalik enam kindlaks teha mis on mis. Kuna mul jääb juurikaid nagunii üle, siis oma peenrasse võtan uued juurikad nendest, kus on kindlalt ära märgitud. Suurem jagu sai märgitud ka. Mõtlesin juba välja ka uuenenud peenra värvilahenduse: otsevaates peenra keskele tulevad kõige kõrgemad (pruunikaslillad), siis kahele poole neid, helekollased (sest need on kõrguse poolest järgmised) ja siis otstesse kirjud kollased, mis on kõige madalamad. Ja need üksikud sinised, mis mul on, panen ilmselt kadaka juurde kasvuhoone ette või kui sinna hästi ei mahu, siis kasvuhoone taha peenrasse. See selgub juba töö käigus.

Järgmine suur töö ootabki ees kasvuhoone taga püsilillepeenras, kus mul on hostad ja punane murtud süda ja nende vahel kevadel õitsesid tulbid. Ah õige, üks astilbe on ka ja 2 puhmast kurekelli (üks harilik ja teine alpi). Sealt tuleb ka tulbid üles kaevata, kuna paki peal antud kõrgused ei vastanud absoluutselt tegelikkusele ja osades kohtades on nüüd kõrgemad tulbid eespool kui madalamad. See ei lähe mitte! Lisaks tahan ma oma valge ja roosa murtud südame sinna üle viia (hetkel kasvavad need mul aiamaa lillepeenardes) ja mõned hostad lisaks hankida. Üks pool sellest peenrast on veel ka lõpetamata (see, mis suitsuahju suitsutoru peal peaks olema, sinna on muld vedamata). Sinna ma nüüd ei teagi, mis ma panen, tahaks metsast sinilille tuua ja võibolla midagi veel. Alguses plaanisimine sinna murakaid panna, äkki veel panemegi, kuigi mulla osas oli meil väike valearvestus. Ega sinna toru peale eriti mulda ei mahu, mistõttu saab sinna panna vaid taimi, mis väga vähest mulla sügavust eeldavad.

Eks siis paistab, kas plaanid ka realiseeruvad ja millal :)

No comments: