21 February 2013

Aiahooaeg

Käis kõvemat sorti aiaplaneerimine. Uute seemnete "arvelevõtmine" ja olemasolevate sorteerimine. Puudu ongi veel vaid hernes ja sibul. Lahe! Peenarde plaani joonistasin samuti värskemalt ümber ja valisin välja 5 uut roosi maja ette peenrasse, kus mul eelmine talv kõik roosid endaga kaasa võttis. Sügisel valisin sinna välja 5 erinevat värvi roosi, nüüd aga, kuna abikaasal oli täiesti ükskõik, millised, peaasi, et roosid, siis valisin kõik roosad :) Üks ühtlaselt roosa ja teised roosa-valge-beeži variatsioonid. Tundus kuidagi harmoonilisem. Surfasin Juhani puukooli lehel ja leidsin, et seal saab praegu roose nö ette tellida, väljastama hakatakse aprilli keskpaigast. Väike hirm muidugi on, et mine tea, millised saadetakse, kindlam oleks aprill ära oodata ja istikuärist ise valima minna. Samas, siis ei pruugi jälle neid sorte saada, nagu juhtus eelmisel aastal mõne viljapuuga, et kui me mai alguses küsima läksime, öeldi, et selleks aastaks on kõik juba välja müüdud!

Tomati seemneid on mul oma kümmet erinevat sorti. Sel aastal otsustasin endale panna 4 erinevat - kollane ja punane kirsstomat, kokku 5 taime, 5 Faworit'i (peaks olema lihatomat nagu Härjasüda), siis 5 Moneymakerit ja 5 Polfasti. Kollase kirsstomati ja 2 viimast sorti tõi mulle ämm, neid kasvatan talle ka. Peangi uurima, mitut ta soovib. Enamuse toob ta harilikult kuskilt Jõgevalt, mõned sordid, mida proovida tahab, toob mulle ette kasvatada, kuna mul pidavat "rohelised näpud" olema :) Polfast pidi väga varane sort olema ja Moneymaker on üsna kasutatav ka tomatikasvatajate hulgas. Igatahes, saab jälle põnev olema!

Hetkel mul üheaastaseid lilli pole plaanis ette kasvatada, sest mul lihtsalt ei ole vabu peenraid, kuhu neid "sokutada". Samas, ma väga ei imestaks, kui ma aprilliks, kui on lillede ettekülviaeg, olen ümber mõelnud ja siis nuputan, kuhu küll nad istutada :) Niigi juba 2 uut kõrrelist ostsin, üks on madal, seda mõtlesin rajatavasse kiviktaimlasse, teine on kõrge, selle mõtlesin paigutada gladioolide juurde, kui ma neile ikka uue koha aias leian!

No comments: