02 September 2011

Hoidised

Olen sel aastal päris palju hoidiseid teinud. Ilmselt on siin 2 põhjust - esiteks on saak aiast rikkalik olnud ja teiseks, ju me sööme nad talvel ära ka :) Eks ma kombineerin ka veitsa, kuna mehel on mul tomat mittesoovitatud toitude nimekirjas, siis ühtegi klassikalist letšot (tomat, sibul, paprika, porgand, aeduba vmt) ma ei tee, küll aga selliseid segu-köögivilja-hoidiseid, kus tomatit sees ei ole. Samuti ei ole kapsas talle soovitav, seetõttu asendasin toome salatis kapsa suvikõrvitsaga. Homme hakkan ilmselt borši põhja tegema, sinna küll panen kapsa sisse. Tomatitest olen ketšupit teinud, fariinsuhkruga. Mmm, see on väga maitsev. Kui seda nt hapukoorega segada, saab imehea dipikastme, aga ilma hapukooreta toidu peal on samuti hea. Kui viimased hoidised tehtud saavad, teen oma "moosiriiulitest" pilti ka, kuigi selleks ajaks on sealt osad asjad juba kadunud. Nt plaanin sünnipäeval tööle kaasa võtta kõiki suvikõrvitsast tehtud hoidiseid (neid mul on vähemalt 6 erinevat). Pühapäeval toon isalt värskelt pressitud õunamahla ja laon otse sügavkülma. Kõige kergem viis mahla "menetleda" ning talvel uskumatult eheda maitsega peale ülessulamist. Ja siis tahaks veel seenele minna, aga selleks on meil aega alles 23-25.09, aga juba lubas öökülma :(

No comments: