11 August 2010

Jälle tööpostil

Üleeile algas jälle tööinimese elu. Patt on virised, onju, sest palju hullem oleks, kui tööd poleks, aga ikka tahaks veel puhata :) Nii igav mu elu pole, et vajaksin töölkäimist selle sisustamiseks :P Aga töö pidavat inimese õnnelikuks tegema... Ma tean küll palju muid asju, mis mind õnnelikuks teevad, aga olgu, ega see töölkäimine nüüd nii hull ka pole. Täitsa tore, kui jälle ree peale oled saanud :D Näiteks lõuna ajal saab käia kaubandusega tutvumas (lastele on ju veel sadat asja vaja ja ega endalgi pole traditsiooniliselt midagi selga panna :), milleks puhkuse ajal üldse aega ei jäänud ja kuna see nädal veel suurem osa personalist puhkab, ei ole ka väga kiire. Saab rahus sisse elada!

Eile tekkis mul vajadus ühtedele paberitele digiallkiri anda. ID kaart on mul 7 aasta tagusest ajast ja kuna olin siis üsna veendunud, et see on ja jääb mu isikut tõendavaks dokumendiks ja muid operatsioone ma sellega sooritama ei hakka, ei olnud mul loomulikult vajalikke koode enam alles. Lähikondsetega asja arutades olid kõik arvamusel, et koode taastada ei saa, tuleb uus ID kaart teha.

Siis tuli ühel sõbral mõte, et tee Mobiili-ID, et palju mugavam ja lihtsam. Otsustatud - teen! Hakates asja uurima selgus, et teenuse aktiveerimiseks on siiski vaja teada/ mäletada oma ID kaarti PIN-koodi. Raske südamega läksin siis internetist uurima uue ID kaarti vormistamist. Ja ennäe imet, sattusin info peale, et nii pangast (väikse tasu eest) kui kodakondsus-ja migratsiooniametist (tasuta) saab uusi koode taotleda. Koodidest oleks piisanud, et ID kaartiga allkirju anda, aga kuna see tundus mulle keerulisemana (vaja ID-kaarti lugejat, mida meil ka kodus pole), jäin ikka oma otsuse juurde, et teen Mobiili-ID. Netis surfates sain isegi teada, et nii panga kui mu teadaoleva mobiilioperaatori kontorid asuvad mugavalt Kaubamajas, et hea mugav asjad joonde ajada - kõigepealt panka, saan uued koodid kätte (uurisin selle telefonitsi järele, et mingit ooteaega ei ole), siis mobiilioperaatori juurde ja voilaa, ongi Mobiili-ID olemas. Esimene osa plaanist sujus enamvähem, kui välja arvata pikk ooteaeg pangakontoris. Elisa kontoris aga selgus, et Teleyks kliendina ei saa Mobiili-ID-d teha, et pean selleks Elisa lepinguline klient olema (ma uskusin, et olen Elisa klient, kes kasutab Teleyhe paketti, aga nii lihtne see pole :P). Valisin siis Elisa pakettide hulgast sobiva (analoogiline Teleyks omaga) ja kui noormees teisel pool lauda oli mu Teleyks lepingu lõpetanud ja allkirja võtnud ja siis uue paketi vormsitanud, alles siis teatas ta, et kuna me täna vahetasime paketti, siis täna Mobiili-ID teenust avada ei saa, selleks tulge homme tagasi. Mitte, et see teadmine mu otsust muutnud oleks, aga täitsa sõnatuks võttis kogu see värk. Ainuke lootus, mis mulle jäänud on, et kui kogu see kadalipp selja taha jääb, et siis elektroonsete allkirjade andmine ja enda identsfitseerimine elektrooniliselt tõepoolest lihtne on.

Mis aga puutub potipõllundust, siis peaaegu igal õhtul tuleb töölt minnes midagi keeta, purki panna, korjata, külmutada...

Ja maja muutub meil aina kaunimaks. Ega ma pole vist maininudki, et laudis sai juba juuli lõpus majale ümber, nii nagu mees lootis, enne matkale minekut ja eile alustasid abikaasa ja üks mu vendadest tuulekastide ehitamist. Vend jääb meie juurde homme õhtuni. Kõike nad selle ajaga valmis ei jõua, aga midagi ikka. Seda enam, et lapsed on ka kodus ja osaliselt peavad mehed ka nende aega sisustama (süüa andma ja potil aitama ja multikat käima panema jne).

No comments: