25 September 2017

Enneolematud edusammud :D

Ise ka ei usu, et selline asi on juhtunud. Enne septembri lõppu on mul kogu aiamaa (olgu, lõvilõuad välja arvatud) koristatud! Sealjuures, mitte pelgalt koristatud, et saak korjatud, vaid taimede ülesrookimisega rohisin ka kogu umbrohu ära. Eriti tarvilik on see arvestades, kuidas võõrkakar mul aiamaal vohab. Oleks kõik need õitsvad taimed aiamaale jäänud, oleks nad enne külmi jõudnud raudselt seemned kasvatada ja kenasti mulle uueks aastaks külvi teha. Mitte, et ma nüüd arvaks, et mul uuel aastal võõrkakart pole, aga no asi ikka, kui vähem külvata saab :)
Kõik see sai teoks ilmselt sügise alguse puhul saabunud suvele. Ei olnud ju meil kogu suve jooksul 4-5 pilvitu taevaga ilma järjest. Seega reedel, 22.09 alustasin kurkide korjamisega.
22.09 vaatas mulle vastu selline aiamaa

1. raundi lõppedes (st see töö sai tehtud pojaga koos õues olles; 22.09 korjasin
õuest veel nii suure kotitäie kurke :)

nii palju jõudsin edasi teha reedel, kui poja lõunaund magas
Laupäeval käisin hoopis onu sünnal ja jõudsin hommikupoolikul vaid hekipeenra ära rohitud. Tuleb tunnistada, et olin õnnelik, et see tehtud sai, sest see on kõige ebameeldivam rohimistöö üleüldse!
Ja pühapäeval jätkasin aiamaal - lõvilõugade taga on peidus peedi- ja porgandipeenar. Need said kenasti üles võetud ja ka kuivanud herned võrgu pealt maha kistud. Veel kaevasin valmis küüslaukude peenra ja siis lõppes poja uni ja sinna see töö pooleli jäi. Lõpuks olin oma nädalavahetusega päris rahul :)
lisaks peedile ja porgandile olid siinpool ka füüsalid ja suvikõrvitsad
Mis puudutab füüsaleid, siis eelmisel aastal sain täiesti ootamatult imehea sordi ja enamus vaimustusid mu füüsalitest. Sel aastal külvasin oma aruga nii neid, kui katsetasin uusi sorte ja üritus lõppes täieliku läbikukkumisega, paraku. See eelmise aasta sort ei tulnud üles, teised idanesid väga hästi, aga need füüsalid, mis neil kasvasid, hmmm, polnud suuremad asjad - suured, nagu õunad, aga maitsetud :) Näpunäide järgmiseks aastaks (kehtib nii füüsalite, kurkide kui tomatite kohta: JÄÄ VÄLJAKUJUNENUD SORTIDE JUURDE!)
"talvevaru" - tegelikult sööme peedid enne külmi ära ja
porganditest osa sügavkülma supiporgandiks,
külma hoiuruumi meil pole
Kurgid läksid hapnema








No comments: