09 July 2013

Mustikad

Möödunud nädalavahetuse suvitasime maal. Külla tuli minu onutütre pere. Oli igati tegus nädalavahetus. Reede õhtul kogunesime, laupäeva hommikul suundusid mehed kukeseenele ja naised lastega lähedalasuvasse Alaveski loomaparki. Hoolimata sellest, et sugulased saabusid Põhja-Eestist ja meie sattume sinnakanti üsna sageli, olid just nemad seda parki varem külastanud ja kiitsid väga. Nii me sinna sattusimegi. Loomapark oli tõesti väga vahva, lastele meeldis kohe väga! Pühapäevase kojunaasemisega sai otsa ka laste maalolemine. Viisin nad sinna möödunud teisipäeval. Kui kõik klapib, saavad nad enne uut hooaega korra veel "omapead" maale (augusti esimesel nädalal), aga eks aeg näitab.

Kuna mustikad on küpseks saanud, võtsime ette ka mustikateo. Ema on mul usin marjakorjaja (mina ise eelistan seenel käia). Eelmise aasta ühe ämbritäie asemel arvas abikaasa, et võiks sel aastal 2 varuda. Mõeldud-tehtud! Pildil on näha meie mustikapuhastamise "masin". Mööda kallakule asetatud märga saunalina mustikaid veeretades jäävad lehed räti külge ja kui all veel tolmuimeja ülespoole puhub, siis pole lehtedel võimalustki puhaste marjade juurde sattuda. Ise nokkisime külgedel prügi välja ka ja liigutasime marju. Kuigi alguses olin ma veidi skeptiline (sest masina "ehitus" võttis omajagu aega), oli tegu igati tõhusa monstrumiga, mistõttu pooleteise ämbri mustikate puhastamine võttis koos sisseseade paigaleasetamisega aega kõigest tund aega. Peale mida kulus 2 tundi, et marjad sügavkülma tarvis karpidesse laduda. Osa tegime prooviks ka toormoosiks, aga mitte köögikombainiga, vaid lihtsalt pudrunuiaga veidi tambituna, et seemneid mitte vigastada, need pidid mõrkjat maitset andma. Ja kuna ma homme pean hakkama vaarikaid korjama, siis tuli mõte ka vaarika-mustika keedumoosi teha, selle tarvis jätsin 2 liitrit mustikaid.

Edasi ootab meid tüdrukutega üsna tihe graafik. Järgmise pühapäevani, 21.07-ni, ootab neid ees: tantsuklubi suvelaager (1 päev), mu vanaema sünnipäeva, Ahhaa ja Jääaja keskuse külastus (koos sugulastega, seltsis ju segasem), ühe väikese preili sünnipäeva tähistamine, tore sportlik päev sõprade juures ja vennatütre katsik.

No comments: