08 July 2008

Tolm ja viljatud suvikõrvitsad


Täna saab Grete viiekuuseks. Juba! Uskumatu, kui kiiresti aeg läheb. Kook on juba ostetud, aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.

Jube tolmune nädal on olnud. Arvasime, et kui enne sissekolimist seinad on sirgeks aetud (krohvitud, pahteldatud, lihvitud, kruntvärviga üle tõmmatud), et siis on suuremad tolmutööd sellega lõppenud. Paraku eksisime. Kuigi aega nagunii enne kolimist ei jäänud, oleks hea olnud, kui põrandad oleks ka enne tehtud saanud. Kes seda oskas arvata, et põrandalihvijad pole eriti head tööd teinud ja nii palju tasandust tuleb teha. Pildilt on näha, milline koridor ühel hilisõhtul välja nägi. Lapsed õnneks läksid tol päeval vara magama ja mina pugesin ka ära magamistuppa, kuidas Tõnis pärast sinna sai, seda ma ei tea :).
Aga noh, elame üle! Hetkel tundub nii, et reaalseks parketi mahalappamiseks läheb alles peale 23. juulit, sest kui põrandad saab korda, tuleb ka laed veel korra rulliga üle käia, kuna nad on triibulised. Ja puhkus veel Tõnisel pole ja nädalavahetused on ka igasugu üritustega hõivatud, niiet aega selle kõigega tegelemiseks jääb napilt 3-4 tundi päevas, kui sedagi.

Olukorrast aias ka. Juurdlen siin suvikõrvitsa hingeelu kallal. Tõttöelda olin jube rõõmus, kui nägin neid õitsemas, mõtlesin, et kohe hakkavad viljad kasvama. Aga reaalsus on see, et nad muudkui õitsevad ja õitsevad ja ühtki vilja veel näha pole. Üks tuttav teadis rääkida, et need on isasõied. Aga ma ei saanudki aru, et kas siis ühel taimel kasvavad nii isas- kui emasõied. Või on isas- ja emastaimed, et mul on trehvanud mõlemad isastaimed. Aga ämm jällegi rääkis, et iga taim annab vilju, sest tema panebki ainult ühe taime maha ja pole veel kunagi saagist ilma jäänud. Eks järgmisel aastal olen juba targem. Kui need kaks taime mulle ühtki vilja ei kasvata, siis oli halb sort, peab sorti vahetama või siis et kunagi hiljem ikka mõni õis veel viljub...

No comments: